Hacklab Turku ry

Hacklab Turku ry on yhdistys, jonka tarkoitus on vaalia hakkerikulttuuria Turun seudulla.

Yhdistyksemme tärkein tehtävä on ylläpitää hacklabia, jota voi pitää kerhotilanamme. Toiveemme on, että läbistä tulisi Turun seudun hakkereille “yhteinen olohuone”, jossa voi tavata toisia samanmielisiä ja toteuttaa hakkeriprojekteja yksin tai yhdessä toisten kanssa.

Hacklab on paikka, jossa hakkerihenkiset ihmiset voivat toteuttaa projektejaan. Yhdistyksen jäsenet saavat käyttää läbiä mielensä mukaan, ja heillä on myös mahdollisuus saada läbille oma avain, jolla he voivat käydä siellä silloin, kun heille itselleen sopii. Jäsen- ja avainmaksujen hinnastoon voit tutustua täällä.

Myös yhdistykseen kuulumattomat saavat osallistua yhdistyksen toimintaan ja käyttää hacklabia hakkerihenkisiin projekteihin. Yhdistyksen jäseniin nähden rajoituksina ovat vain, että he eivät voi saada tilaan avaimia, käyttää sitä ilman valvontaa tai osallistua yhdistyksen päätöksentekoon. Lue yhdistyksen säännöt tarkemmin täältä.

Yhdistys on perustettu 22.9.2011 ja rekisteröity 15.12.2011 numerolla 207.090. Sen Y-tunnus on 2437705-6.

Liity jäseneksi

Voit lähettää jäsenhakemuksen tällä lomakkeella.

Ota yhteyttä

Jos haluat olla yhteydessä Hacklab Turku ry:n hallitukseen, täytä yhteydenottolomake tai lähetä sähköpostia osoitteeseen hacklabturku@gmail.com.

Mikä on hakkeri?

Oman määritelmämme mukaan Hakkeri on henkilö, jolle itse tekeminen ja vapaa tieto ovat itseisarvoja. Hakkerille on lisäksi ominaista, että hän pyrkii jatkuvasti ymmärtämään tekniikkaa syvemmin, käyttämään sitä myös taiteellisilla tai muilla tavanomaisesta poikkeavilla tavoilla sekä jakamaan osaamistaan.

Hakkereita on siis monenlaisissa ihmisissä tiedemiehistä taiteilijoihin ja insinööreistä käsityöläisiin.